Drukte aan de telefoon

Zoals u misschien gemerkt hebt is de laatste weken de telefoon ernstig overbelast waardoor er lange wachttijden ontstaan. Het is voor ons onmogelijk om de honderden telefoontjes die wij momenteel per dag krijgen te beantwoorden. Deze grote telefonische druk is een landelijk probleem waar alle huisartsenpraktijken mee te maken hebben. Wij kunnen dit niet lang meer volhouden en vragen daarom uw hulp. Voordat u ons belt, kunt u het volgende in gedachte houden?

Voorbereiding

Wat is precies uw vraag en is deze vraag relevant genoeg om hiervoor telefonisch contact op te nemen met de praktijk?

Juiste persoon

Is uw huisarts de aangewezen persoon om uw vraag te beantwoorden? En niet bijvoorbeeld de GGD, uw specialist, uw apotheker of één van de andere zorgverleners.

Thuisarts.nl

Is uw medisch inhoudelijke vraag ook te beantwoorden via de site thuisarts.nl? Hier krijgt u direct professioneel advies van vertrouwde bronnen.

E-Consult

Kunt u op een andere manier met ons in contact komen? Bijvoorbeeld via de receptenlijn of via een e-consult via de website?

Aarzel niet ons te bellen als het echt nodig is. Wij hopen op uw begrip als de beantwoording langer dan normaal duurt.

Voor levensbedreigende situaties zijn wij altijd te bereiken door op 1 te drukken.